Złomowanie pojazdów
W oparciu o decyzję 2284/OS/2013 wydaną przez Wojewodę Śląskiego
Złomowanie
Aut
Złomowanie aut to, niezmiennie od lat, główny obszar naszej aktywności zawodowej.
Do tematu złomowania podchodzimy kompleksowo, zapewniając naszym Klientom pełen pakiet usług, począwszy od wystawienia zaświadczenia potrzebnego do wyrejestrowania pojazdu, poprzez odbiór auta własną lawetą, aż po rozliczenie
w gotówce.
Nie każdy zdaje sobie sprawę, że złomowanie pojazdów musi odbywać się zgodnie z określonymi kanonami.
100% przejrzystości
W dokumentacji
Przed przyjęciem zlecenia złomowania pojazdu, auto zostaje przez nas dokładnie sprawdzone. Pod lupę bierzemy:
Numer VIN
Stan pojazdu
Komplet dokumentów
Na tej podstawie określamy wycenę. Jeśli Klient zgadza się na naszą propozycję, przedstawiamy mu dokumenty wymagane do wyrejestrowania pojazdu w wydziale komunikacji.
Potrzebna dokumentacja
Do zezłomowania pojazdu niezbędne są:
dowód rejestracyjny
jeżeli dowód został zatrzymany przez policję, potrzebne będzie zaświadczenie wydane przez wydział komunikacji
karta pojazdu
jeżeli była wydana
właściciel pojazdu z dowodem osobistym
jeśli w dowodzie rejestracyjnym wpisany został współwłasność, konieczna jest obecność lub pisemne upoważnienie współwłaścicieli
umowa kupna-sprzedaży samochodu
jeśli pojazd nie został przerejestrowany na nowego właściciela
Procedura
złomowania
Przed faktycznym zezłomowaniem pojazdu, z wraku są usuwane ciecze niebezpieczne (np. benzyna, olej silnikowy, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy) oraz elementy stanowiące zagrożenie dla środowiska (np. poduszki powietrzne i akumulator).
Przed trafieniem do maszyny złomującej, auto jest gruntownie osuszane i oczyszczane ze śmieci oraz elementów plastikowych.
Zezłomowany wrak zostaje przewieziony do huty.